Rots & Water is een weerbaarheidstraining die vertrekt vanuit fysieke actie en interactie. Uit het hoofd, in je lijf! Je ontwikkelt kracht én rust, in verbinding met jezelf en anderen.

Je leert door de oefeningen in de training o.a.
- letterlijk stevig op je voeten staan,
- kracht én rust in je buik controleren,
- focussen op je doel en je herpakken als er iets misgaat, 
- grenzen van jezelf en anderen aanvoelen en er rekening mee houden,
- omgaan met lichaamstaal en fysieke signalen van emoties als angst/ stress, boosheid, verdriet. 

Door het oefenen van die lichamelijke vaardigheden, word je ook in je hoofd sterker! Je ontwikkelt je zelfkennis, -vertrouwen en -controle. Je verhoogt je daadkracht, doorzettingsvermogen en mentale weerbaarheid. Je verbetert je emotioneel evenwicht en sociale vaardigheden.  

We werken in kleine, veilige leeftijdsgroepjes en volgen een opbouw op maat van de leeftijd en noden van de deelnemers. We trainen in sportkledij en op blote voeten.

De klassieke Rots & Water-oefeningen, zoals: 
- contactspelletjes per 2 of in groep
- stoot- en traptechnieken op bokskussens
- rollenspellen
- kringgesprekken en reflectieopdrachten

… worden in deze training aangevuld met andere werkvormen:
- (meditatief) boogschieten
- slackline en circustechnieken
- (acro)yoga
- creatieve technieken

Je krijgt de oefeningen en inzichten uit de training ook digitaal (E-book), samen met thuisopdrachten om verder mee aan de slag te gaan. Zo ontstaat een krachtig geheel dat je weerbaarheid echt een stevige boost geeft!

Alle trainingen gaan door in Multidisciplinair Centrum De Stroom, Vloeiende 24, 2950 Kapellen. 

De prijzen zijn inclusief gebruik van materialen, hapje en drankje, verzekering, E-book (enkel bij de trainingen; niet bij de initiatie). Hier kan je de Algemene Voorwaarden nalezen. 

Data voor 2021

Basistraining Oktober 16+

Voortgezette training Kerstvakantie 10-12j

Data voor 2022

Basistraining April-Mei VOLWASSENEN

Basistraining Mei 16+

Basistraining Mei 10-12j en 13-15j

Basistraining Augustus 10-12j en 13-15j

Basistraining September 16+

Voortgezette training Oktober 16+

Voortgezette training Kerstvakantie 10-12j en 13-15j